Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής


Σχέδιο Προγράμματος Αγωγής Υγείας

         Κυκλοφοριακή Αγωγή


 Γ΄ Τάξη του 32ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών 2012-13

«Οδική συμπεριφορά μαθητών: οι μαθητές ως οδηγοί και ως επιβάτες-διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης»  

                         


Β) Αγωγή του ενεργού πολίτη

Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα :

*   Κωνσταντίνος  Κόλλιας - Δάσκαλος
*   Μαίρη Γιαννοπούλου - Δασκάλα
*   Έφη Μυλωνά - Γυμνάστρια
*   Εύη ΒέρραΚαθηγήτρια Μουσικής
*      Δήμητρα ΜπακοθανάσηΚαθηγήτρια Θεατρικών Σπουδών
*   Νίκος Πλέας - Γυμναστής

                                             


            I.      Εκπαιδευτικοί Στόχοι

Ø    Γνωστικοί

Α: Να γνωρίσουν τα κυριότερα σήματα του Κ.Ο.Κ. (κίνδυνος, πληροφόρηση,  υποχρέωση, απαγόρευση, κ.α.)

               

Β: «Ασφαλώς κυκλοφορώ» με ποδήλατο: εξοπλισμός ασφαλείας – κίνηση στο δρόμο.

                    


Ø    Δεξιοτήτων
               
               Γ: Να παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα πρόληψης κι αποφυγής  
                    ατυχημάτων.

                                                             


Ø    Στάσεων - Συμπεριφορών

               Δ: Διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης τόσο ως προς τους ίδιους
                         όσο και ως προς τους άλλους ¨ ιδιαίτερα προς τα Α.Μ.Ε.Α.

                                                               


         II.      Μέθοδοι

( Αντίστοιχα προς τους στόχους)

 Α:  Επίδειξη - Μελέτη περίπτωσης - ομαδοσυνεργατική μάθηση-  
               προσομοίωση.

          Β:  Συζήτηση - άσκηση – βιωματική προσέγγιση

             Γ:   Ερωτήσεις – Απαντήσεις  --  παιχνίδι ρόλων

             Δ:  Ενεργητική – Βιωματική μάθηση.


     III.      Δραστηριότητες υλοποίησης των στόχων

        ( Αντίστοιχα προς τους στόχους)

Α1:  Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού: «ο δρόμος κι εγώ» για την
       κυκλοφοριακή αγωγή της RENAULT

                                                    

Α2:   Κατασκευή 50 (περίπου) βασικών σημάτων του Κ.Ο.Κ. και mini  
        χάρτινων αυτοκινήτων για εικονική κυκλοφορία στο σχολείο.

                                           

Α3:   Δημιουργία λεξικού όρων κυκλοφοριακής αγωγής.

Β1:   Συνέντευξη και καταγραφή πραγματικών περιστατικών από μαθητές
           Ποδηλάτες.

Β2:    Βόλτα με το ποδήλατο στον ποδηλατόδρομο γύρω από το σχολείο.


Γ1:    Εκπαιδευτική διαδρομή γύρω από το σχολείο για τη διαπίστωση
         ελλείψεων και προβλημάτων  - κατάθεση προτάσεων.

Γ2:    Κολλάζ από τροχαία ατυχήματα κι αποκόμματα εφημερίδων.

Γ3:   Ο δεκάλογος του καλού οδηγού / επιβάτη / πεζού κι αντίστοιχα
         παιχνίδια φυσικής αγωγής.

Δ1:    Θεατρικό παιχνίδι  - Α.Μ.Ε.Α.

Δ2:    Μελοποίηση στίχων  - Ασφάλεια.


     IV.      Συνεργασίες για την υλοποίηση των στόχων
                  
                       ( Αντίστοιχα προς τους στόχους)

Α1:   Τροχαία / Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής

                         

Α2:   Σχολή οδηγών / προσομοίωση

 Β:    Επίσκεψη και εισήγηση στο σχολείο εκπροσώπου του
         ποδηλατικού συλλόγου Πάτρας.

 Γ:     Τροχαία / κινητή μονάδα ΕΚΑΒ

                              


 Δ:      Κέντρο δημιουργικής απασχόλησης  Α.Μ.Ε.Α. – συνέντευξη.

         
        V.      Χρονοδιάγραμμα εξέλιξης του Προγράμματος

       1ος  Μήνας           Δεκέμβριος 2012

          1α :  Ερωτηματολόγιο εισαγωγικής αξιολόγησης.

            1β :  Σταδιακή και διαρκής εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού:
        «ο δρόμος κι εγώ» για την κυκλοφοριακή αγωγή της RENAULT

   2 :    Κατασκευή 50 (περίπου) βασικών σημάτων του Κ.Ο.Κ. και mini  
        χάρτινων αυτοκινήτων για εικονική κυκλοφορία στο σχολείο.

   3 :   Λεξικό όρων κυκλοφοριακής αγωγής.

4 :    Επίσκεψη και εισήγηση στο σχολείο εκπροσώπου της Τροχαίας.

5 :    Σχολή οδηγών.

              

       2ος  Μήνας                 Ιανουάριος  2013

              1:   Επίσκεψη στο Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.
         
             2 :   Κυκλοφορώ με το ποδήλατο στον ποδηλατόδρομο  του σχολείου

    3 :    Επίσκεψη στο σχολείο εκπροσώπου του ποδηλατικού
                              συλλόγου Πάτρας.

    4 :     Καταγραφή περιστατικών από μαθητές ποδηλάτες.

                

       3ος  Μήνας                Φεβρουάριος 2013

               1:    Εκπαιδευτική διαδρομή γύρω από το σχολείο.

               2 :     Κολλάζ από τροχαία ατυχήματα κι αποκόμματα εφημερίδων.     

               3 :    Ο δεκάλογος του καλού οδηγού / επιβάτη / πεζού

      4 :    Αντίστοιχα  παιχνίδια φυσικής αγωγής.


       4ος  Μήνας                  Μάρτιος  2013

                1:    Ανάρτηση στο blog  του σχολείου των ως τώρα δραστηριοτήτων.

                2 :   Θεατρικό παιχνίδι  - Α.Μ.Ε.Α..

                3 :    Μελοποίηση στίχων  - Ασφάλεια.

                4 :    Επίσκεψη στο σχολείο  κινητής μονάδας του  ΕΚΑΒ.
                 
                     5 :   Επίσκεψη στο σχολείο και  συνέντευξη εκπροσώπου του
                               Κέντρο δημιουργικής απασχόλησης  Α.Μ.Ε.Α..

                      6 :  Τελική αξιολόγηση – Ερωτηματολόγιο.


                      7Παρουσίαση έργου στο σχολείο  -  Ημέρα Κυκλοφοριακής
                               Αγωγής  και   δημοσίευση σχετικού οπτικοαουστικού και άλλου
                               Υλικού στο blog  του σχολείου.

                                                   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου